Praktikplats 2

Just nu befinner jag mig på praktikplats nummer 2 aka Regnbågsskolan. Har träffat min nya handledare idag och lite andra lärare och fått en liten översikt över skolans uppbyggnad och organisation. Verkar bra det här :) Kommer nog trivas bra. Har för tillfället rast då min handledare är iväg på ett ärende och kommer tillbaka om en halvtimme eller så. Har en enorm huvudvärk, är trött, lite småfrusen och nyser. Hoppas verkligen inte att jag håller på o bli sjuk. Det är verkligen helt fel tidpunkt för det.

Imorgon ska jag med praktiplats 1 ut till Myckelmossa som är en skog nånstans utanför Norrköping där vi ska ha lite aktiviteter med de nya 7orna. Min handledare har tydligen varit där både igår och idag och ska även va där på måndag men då är jag inne i skolan. Ska bli kul och komma ut lite och få lite frisk luft. Hoppas bara att det inte regnar för jag har inga regnkläder :S Får upp och leta på vinden ikväll efter lite slitstarka kläder som jag kan skutta omkring i.

Igår va vi ute en kort sväng på stan på kvällen tillsammans med Emma och Peter. Stannade typ 10 minuter på Rixfm festivalen innan vi beslutade oss för att gå en runda istället. Vi hamnade på Bomullsfabrikens uteservering där vi satt i lite över en timma och drack cider och pratade. Riktigt trevligt. På vägen hem stannade Oscar och jag på bron över strömmen och kollade på SM i musikfyrverkeri. Riktigt tufft. De hade fyrverkerier till en av Josh Grobans låtar och jag är ju svag för hans musik så jag tyckte det va supermysigt :)
Ikväll blir det nog inget för vi har en lägenhet att städa och göra iordning till Oscar mamma och bröder kommer imorgonkväll. Sen kommer vi spendera lördag och söndag ute på Gullhäll. Hoppas det blir fint väder så vi kan bada lite eller åka ut med båten =) Men det är ju sånt man bara får drömma om för det verkar ju som om hösten har kommit... *suck* Såå tråkigt.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0