Snart slut

Snart är det slut på min sommar. Egentligen så känns det som att sommaren redan är över om man kollar ut genom fönstret och ser regnet piska mot fönstrena, ser den starka vinden i träden och känner den råa kylan som är utanför. Grått och trist. Typsikt höstväder. Man kan ju hoppas på att sommarvärmen kommer tillbaka några dagar snart, det sägs ju det men jag vågar inte hoppas på det faktiskt. Kommer säkert tillbaka lagom till att jag börjar praktiken och är upptagen hela dagarna och inte kommer kunna ligga vid stranden eller något sådant.
Det är två dagar tills jag flyttar hem igen. Börjar kännas lite underligt i magen, kan inte förklara den känslan som jag har. det är något blandat mellan ångest och förväntan, men även rädsla och ett lugn. Känns konstigt. Ska bli superskönt att komma hem till lägenheten och komma in i de vanliga vanorna igen, få sova i min egen säng, få vara med oscar och få sköta mig själv lite. Men samtidigt är jag rädd att hösten ska bli som de sista veckorna i våras när vi bråkade så mycket att jag inte visste hur det skulle sluta. Och jag är rädd att jag kommer sakna Skåne alldeles för mycket. Men jag längtar ändå. Jag vill hem nu. Sommaren har inte varit som jag hoppades att den skulle vara. men förhoppningsvis så har vi en eller två små resor kvar att göra. Vi ska låna Oscars morbrors motorcykel och köra till mormor och fiska kräftor i slutet på augusti förhoppningsvis. Och jag vill till göteborg en gång till och gå på Liseberg med kusinen och hans flickvän som vi pratat om sålänge.

Idag är en riktigt seg söndag. Vaknade halv 10 när klockan ringde. Varför ställa klockan en söndag? Dumt. Anyway, ringde Oscar och pratade lite, mest i nattmössan - han skrattade åt mig för att jag va så trött, åt lite frukost och sen gick jag och la mig igen och kollade på OS. Sverige har tagit sin första medalj, silver till och med, och det är ju underbart =) Nu väntar vi bara på fler.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med min dag. Känns inte som om jag bara vill låta min näst sista hela dag gå till spillo genom att bara sitta av den, men vet inte hur mycket jag orkar göra heller och vet inte vem det skulle vara med isf. Ska väl kolla lite mer OS eller så. Någonting ska jag väl komma på att göra förhoppningsvis :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0