Jullov!

Nu har jag jullov mina vänner! Känns jättekonstigt att ha totalt ledigt i..ehm...nästan 4 veckor, men ack så skönt :) Dagen började mysigt med snöfall och tjockt lager snö på bilen men nu när jag körde hem regnade det. Så typiskt. I övrigt har dagen varit bra, det va luciafirande på skolan och eleverna va jätteduktiga! Kom på att jag nog inte sett ett livs levande luciatåg sedan gymnasiet. Trist, för det är himla fint!

När jag kom hem blinkade kuvertikonen på hemtelefonen, ett samtal missat från Mormor. Ringde upp och pratade en stund. det är tyvärr inte ofta jag pratar med min mormor längre så ibland känns det lite krystat. Men jag saknar min Mommo hela tiden. Och min Moffa. <3
Mormor tackade för julkortet och vi pratade lite om vår kommande resa och lite annat mys.

Egentligen är jag bara hemma på snabbvisit nu. Ska vara barnbakt kl 19 ute i Lindö. Blir till att spendera en fredagkväll ensam i en fåtölj när barnen somnat. Är ju idol ikväll och eftersom det är finalen så kan jag nog zappa in lite på det. Har sett en enda fredagsfinal detta året. är inte alls intresserad av idol längre... kan va för att jag inte tycker att någon av deltagarna har varit lika bra som de tidigare årens.

Sitter och väntar på att mina Sunes Jul-avsnitt ska laddas ner. Då har jag något att göra i de x-antal timmar som jag ska spendera på tåget på måndag morgon :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0