Äventyr värt att blogga om!!

Haha. Den här kvällen har fan varit en som går till historieböckerna ;P
För det första övertalade jag O att kolla på Mamma Mia, OCH han gillade den!! =) Lycka! För det andra så har vi varit med om världens äventyr efter det, haha!

Vi åt kvällsmat framför filmen och tog även glass till efterrätt, det är ändå Oscars namnsdag idag ;) (pontus). Jättemysigt hade vi tills filmen tog slut och telefonen ringer. Min kära granne Filippa undrar om vi lever. Vi förstår såklart ingenting, klart vi lever tänkte jag ;P Men då visar det sig att hon nyss varit nere med hundarna och mötts av hela gatan full med polisbilar som kommer i världens fart och tvärstannar mellan våra hus. De springer runt där med ficklampor och har tydligen jagat någon. Oscar och jag är inte långsammare än att vi hinner få på oss skor och jacka innan jag ens pratat klart med Filippa. Jag springer ut först och Oscar kommer efter. Går ner på gatan, då är det bara en polisbil kvar med ett par poliser är i full färd med att undersöka en bil som står precis vid vår uppfart. Vi frågar lite försiktigt vad som hänt och polisen berättar att de jagat någon härifrån. De undrar om vi bor här och frågar lite om folket i huset och området i övrigt och vi berättar ju som det är: lugnt område med mest unga par eller barnfamiljer. Alltid lugnt och tyst, inga som utmärker sig. Poliserna fortsätter att genomsöka bilen och vi går en sväng runt kvarteret, runt mcdonalds och tillbaka. Men precis när vi kommer utanför huset frågar Oscar om jag tog nycklarna med mig. Jag svarar med att det va han som gick ut sist så jag trodde han tog nycklarna med sig... men icke. Båda säger: ja men det är ju lugnt, ytterdörren låses inte förens vanligast 21.10 och klockan va nu 20.56. Men sån tur hade vi inte dessvärre. Låst.
Helvete tänkte vi.. va f*n gör vi nu? Står ute och pratar lite om alternativen. Vi börjar med att ringa hyresvärden som ger oss nummer till en lägenhet u trappuppgången men de svarar inte. Ringer 118118 och ber om numret till grannen, inte heller han svarar. Alla andra lägenheter är helt svarta. Crap. Men så ser vi att det lyser längst ner i längan, i en kontorslokal som finns på kortsidan av huset ut mot gatan. Oscar går dit och där sitter folk där inne som lyckligtvis kunde öppna källar gången till honom så han kom genom tvättstugan och öppnade ytterdörren för mig.

Haha, det där hade kunnat sluta illa ;P
Hoppas det kommer upp något på aftonbladet.se om vad som hänt snart. Är mäkta nyfiken alltså!

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0