Dagen efter kvällen före

Dagen efter kvällen före. Det är en gammal klassisk sketch som jag vet att min morfar hade på skiva hemma hos sig. En skiva med massor med småsketcher som va inspelade som jag brukade lyssna på när jag hälsade på där.

Men iaf. Nu är det dagen efter kvällen innan. Sitter i soffan, fortfarande i pjamas, lite halvseg i kroppen efter partyt igår. Det blev riktigt lyckat och alla hade jätteroligt. frågesporten var uppskattad, nostalgiskålarna med godis och snacks från 90-talet och bildspelet som rullade i bakgrunden likaså :) Vi begav oss vid midnatt till HG för en sväng om på dansgolvet. Jag var så himla lycklig för att Oscar var med, brukar aldrig gå ut med honom och det va så himla kul att ha honom där. Tur för mig också eftersom han kom till min räddning ett par gånger. Först när en kille kom o ville dansa, då kom Oscar och räddade mig :) Sen när jag var sekunder från att svimma på dansgolvet av den jävla blixtlampan så segnade jag ner i hans armar istället för en hög på golvet :) Jag hade inte druckit mycket och folk som såg honom halvt bära mig av golvet trodde nog att jag var full, men jag klarar verkligen inte av en sån blixtlampa som dem hade där. det går an några sekunder men de hade på denna i väldigt långa perioder, upp mot 2 minuter och tillslut så vitnade det för ögonen på mig och jag kallsvettades och tappade all ork. Så oscar bar mig av dansgolvet och vi satte oss nere i baren och baljade i oss vatten så att jag återfick medvetandet innan vi traskade hemmåt.



Tack alla som var med igårkväll :) Ni är underbara :) Bilder kommer senare när jag orkar ta mig till skrivbordet i andra sidan av lägenheten och hämta sladden...kan nog dröja, soffan är mjuk.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0