Gutten morgen

Oscar och jag sov alldeles för länge idag också. Suck. Nu kommer jag inte kunna somna ikväll och imorgon är det ju föreläsning kl 10. Kommer vara som en zombie då. Kroppen är allt bra lustig ibland. Vi tvingade oss upp ur sängen trots att rummet snurrade och huvudet va mosigt som satan. Och det ska tilläggas att vi bara drack cola igår så det är ingen bakfylla. Ren trötthet, haha. Nu sitter vi bredvid varandra i datarummet och lyssnar på Ebba Grön. Det va längesen. Kärlek till spotify.

Idag blir det lite plugg. Har jag sagt de andra dagarna också, jag vet, men idag måste det verkligen bli det. Otroligt men jag går bara måndag tisdag nästa vecka. Sen är jag ledig ända tills nästa måndag och då har vi ett seminarium och sen får vi hemtentan så då är vi "lediga" en vecka till. Tiden går så fort att jag blir alldeles nervös och förvirrad. Snart är jag färdig. Fy va konstigt det känns. Skrämmande som fan, men samtidigt helt underbart.

Lite spännande med Ebba Gröns låt We're only in it for the drugs. "Finns inget att göra i den här trista förorten, finns ingenting här för oss. Nä ursäkta jag överdrev litegrann, vi kan ju knarka, supa och slåss." Det är ju precis dessa fördomar som jag läser om i skolan just nu. Fast mycket med en etnisk twist. Förortens invandrarungdomar som speglas i media som bråkiga och farliga. det som är spännande är den boken jag precis läst som skriver att "vi andra" vet att dessa invånare finns, alltså invandrare i förorter, men vi har ingen som helst kontakt med dem mer än genom media. Så vad ger oss då rätten att dra förhastade slutsatser och samma fördomar om alla som bor där? Tycker det är hemskt.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0