Inför Olympiska spelen

Om 3 månader befinner jag mig i Vancouver, Canada, där kapitlet "Mitt livs äventyr" kommer att utspela sig. I huvudrollen ser ni mig, en "20-something-woman" från Helsingborg, som hamnar mitt i händelsernas centrum, Vancouver 12-28 februari, platsen för Vinter-Os 2010.

Det är min förhoppning, att som bloggare kunna ta med mig er kära läsare bakom kulisserna på Os-organisationen. Att ni ska få se OS ur ett annat perspektiv, som inte visas på tv. Att jag kan dela med mig av mina upplevelser som Host på Event Services vid UBC Thunderbird arena där damernas hockeyturnering kommer att gå av stapeln. Jag citerar Halle Barry: This moment is so much bigger than me. För så är det verkligen. En gigantiskt OS-organisation, hundratusentals deltagare både framför och bakom kameran, och så lilla jag. För mig är OS det största som kommer att hända mig inom den nära framtiden. Samtidigt som jag bara en en ynka liten del i den gigantiska organisation som får OS-hjulet att snurra runt.



Jag vill verkligen dela varenda sekund med er läsare. Ni som följer bloggen dagligen vet hur min nuvarande relation till min dator är, haha. Den spelar på sista refrängen och jag tar ett djupt andetag varje gång datorn hänger sig, av rädsla att jag inte kommer kunna blogga från OS. För bloggen är som min dagbok och jag vill inte missa att skriva ner något och jag vill, framförallt att min familj ska kunna känna kontakten med mig via bloggen när jag är där borta. Min familj och Oscar.
Jag HPass på en ny dator ;) En liten smidig, som är lätt att ta med sig. En 12' hade passat mig utmärkt. Smidig i handbagaget så att min bloggresa kan börja redan på planet.

Videoblogga är något jag skulle vilja göra från Vancouver. Det hade verkligen varit Canon att kunna förmedla alla tankar, tårar glädjeämnen och nyvunna vänner genom en videoblogg. eOS 500D, bara namnet passar ju liksom :D En kamera med 15 megapixlar och HDfunktion  och med hjälp av Adobe photoshop elem 8 hade jag kunnat göra min videoblogg otroligt häftig. Även bilderna skulle ju få sig en uppdatering. bara det att jag kan sluta göra mina kollage i Paint vore ju något. Thank god att Adobe Photoshop har en step-by-step guide för såna "n00bs" som mig ;)

Jag vill inte att ni ska missa något. Men jag bloggar även för mig själv. En videodagbok som jag kan gå tillbaka och titta på år efter år och drömma mig tillbaka till kapitlet "Mitt livs äventyr".


Kommentarer
Postat av: Em

...Nikon. Jag skulle råda dig till en Nikon systemkamera istället...om du nu verkligen är på jakt efter en systemkamera.

2009-11-15 @ 01:31:55
URL: http://delaem.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0