Någon som känner sig manad?


Här ser ni den fina stjärnan mamma köpte till mig igår. Jag tänder den och tänker på henne och längtar tills då jag får spendera en riktig jul tillsammans med min saknade familj. Jag är trött på Linköping redan, vill hem till Helsingborg till alla som är där. Eftersom förra helgen inte blev som den skulle är saknaden större nu än va den borde. Det är fyra veckor tills jag får åka hem. Fyra veckor är mycket, men jag vet också att det kommer att gå sjukt fort. Om några år kommer jag säkert sitta här och önska att de inte hade gått så fort. Men just nu gör jag det och jag vill inget annat än att det ska bli den 18 december så jag får komma hem.


Idag har jag fått två glada nyheter till mig. Det känns skönt att kunna glädjas åt andras lycka när jag emellanåt har svårt att hitta min egen. Det är så mycket kring skolan just nu som tar upp mycket energi och tankar om framtiden gör mig både glad och nervös, haha. Den första nyheten rör någon i familjen som har fått erbjudande om ett fantastiskt äventyr, inget jag kan prata om än dock :) Den andra nyheten rör en vän som väntar sitt eget äventyr. Är så glad för deras skull :)

Själv kämpar jag på med den sabla hemtentan. Har dock lyckats komma igång hyffsat bra och har gjort det mesta nu, men har fortfarande lite kvar plus en hel del läsande och omskrivande och omformulerande att göra. Den ska lämnas in på fredag kl 19 så jag har fortfarande tid att göra detta :) Önskar att någon utomstående läser igenom det innan jag lämnar in det så att jag vet att det jag skriver "makes sense". Någon som skulle känna sig manad att läsa en hemtenta på 5 sidor om familjer, utvecklingspsykologi och insatser inom skolan?


Kommentarer
Postat av: Jossan

Tyvärr åker jag bort över helgen, annars hade jag kunnat göra det! Lycka till och hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig :)

2009-11-25 @ 22:24:07
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Karin

ÄR DET NÅGON SOM ÄR GRAVID NU IGEN?!!! ;((



hehe

2009-11-26 @ 00:18:34
Postat av: rebecca

fin blogg du!

2009-11-26 @ 01:25:27
URL: http://rebeccaefraim.blogg.se/
Postat av: Rebecca:)

Taack för svaret nu känner jag mig lugnare :) kram

2009-11-26 @ 10:19:00
URL: http://rebeccaefraim.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0