Pyntardags

Oscar och jag har nyligen kommit hem från en mysig dag på stan. Gick och strosade och rekade lite julklappar. Oscar köpte sig en, jag köpte en och så köpte vi en gemensam :) Blir nog bra julklappar. Har fortfarande ingen aning om vad jag ska köpa till resten. Men får ta en egen dag på stan snart. Är alldeles för sent ute med julklapparna i år känner jag. Men ekonomin har varit, och är, alldeles för dålig för det tyvärr. Ledsen vänner, det blir billiga, men fina ;), julklappar i år. Haha.

När vi kom hem drog jag fram stora julkartongen och plockade ut de prydnader och ljusstakar som jag ville ha framme i år. Vi äger bara två adventsstakar, så det blev en i sovrummet och en i datorrummet. I Vardagsrummet har vi redan två fina lampor i fönstret så där blidde ingen i år. Istället fick vardagsrummet den ena löparen och den riktiga advetnsstaken. Kommer bli mysigt att tjuvtända det ena ljuset ikväll :) Köket har ju fått visit av den fina stjärnan jag fick av mamma, plus några ljuslyktor och ett pepparkakshus i sten :) Blir nog fint. Mööjligtvis får ni se bilder, om jag orkar fota och lägga in ;P

Ikväll är det Tomten är far till alla barnen på tv =D Passande nog lagom till första advent :)
Imorgon har vi en relativt fullspäckad dag framför oss. Vi ska åka och storhandla, baka lussekatter och byta till vinterdäck på bilen. Eftersom jag drog upp Oscar så ooohyggligt tidigt imorse, enligt honom, så får han sova ut imorgon. Iaf till 10 ;P sen måste vi handla.

Nu ska jag njuta av eftermiddagen och kvällen. Kanske slå in min första julklapp och lyssna lite på julmusik? :)

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0