Tentaresultat

Idag fick vi tillbaka tentan. Jag hade hoppats på ett VG eftersom jag fick det på första kursen och jag va mer nöjd med denna tentan än den förra. Men jag fick bara G. Är lite ambivalent över detta känner jag. Självklart blev jag lättad över att bli godkänd, jag kan på ett sätt förstå hur läraren rättade men samtidigt inte. Vi fick uppgiften att skriva en essä vilket jag på högstadiet och gymnasiet lärt mig är en fri och personlig text som ska spegla just min personlighet och mina tankar och upplevelser. Har även lärt mig att det inte krävs referenser, syfte eller speciell avslutning. Referenser på litteraturen hade jag med för det vet jag att de kräver ändå. Men syfte och avslutning hade jag inte med på det sättet som de ville och därför fick jag bara G. Tycker det är konstigt att jag gör som jag lärt mig att en essä ska vara och så stämmer inte det överens med vad lärarna vill ha. Uppgiften va att skriva en essä och skapa en egen fråga. Det gjorde jag. Mer instruktioner fick vi inte. Därför är jag lite sur och kinkig och besviken över resultatet. Men samtidigt peppar det mig till att vilja göra bättre ifrån mig i denna kursen!

Elin och jag gjorde vår livsloppsintervju idag med Oscars mormor och morfar, gick jättebra :) Fick inte reda på så himla mycket mer än det jag redan visste, haha, men jag älskar att höra dem berätta :) Riktigt intressant. Dock fick jag veta att de förmodligen inte kommer åka till Skåne den helgen som min syster fyller år så jag kommer nog inte kunna ta mig ner då :/ Får se hur det ser ut med pengar och eventuella biljetter. Vill verkligen åka ner då, hon fyller bara 18 en gång. hade det inte varit för att vi har jättemycket i skolan veckan efter så hade jag ju stannat kvar där eftersom jag får jullov veckan efteråt. Men det går inte. Och jag har inte råd att åka fram o tillbaka båda helgerna tyvärr. Himla synd. Kommer ha så dåligt samvete :(

Nu är det dags för kvällens första projekt = disk, för att sedan gå på kvällsmaten. Köttfärssås ikväll =)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0