Blä.

Idag har jag en såndär jobbig jävla dag med total ångest inför framtiden. Under seminariet idag kände jag hjärtat börja slå snabbare och hårdare ju längre diskussionen om socialtjänsten pågick. Jag vill verkligen inte jobba där. Men hur ska man annars få inblick i det sociala arbetet om man inte börjar där? Hur ska jag klara av ett socialt arbete över huvud taget känner jag just nu. Idag tillskriver jag migsjälv en identitet som mesig, inte vågar ställa jobbiga frågor. Hur ska jag kunna bemöta människor? Bah. Jag vill inte detta längre :P Idag önskar jag bara att jag kan gå tillbaka till dagis och gömma huvudet i barnens kuddland och stanna där, bara leka med barnen för resten av mitt liv och slippa sitta och ta jobbiga beslut. Blä.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan känna igen mig i det där.. eller liknande iaf: att man tvivlar på att man någonsin kommer att orka med sitt framtida jobb.. Men jag tror att det blir bättre när man är klar, att man har mer självförtroende då. Både du och jag har ju kommit så här långt av någon anledning. Hoppas allt är bra annars!! Kram

2009-10-14 @ 14:05:35
URL: http://johannaskriver.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0