Folk är fan idioter

det är inte klokt vilken otur jag har denna veckan. Idag när Oscar och jag kom hem från affären och stod och lagade mat så ringer det på dörren. Oscar öppnar och utanför står en äldre utländsk man, som tydligen är vår granne under oss. Han börjar skrika och gapa på Oscar och säger att hans flickvän (jag) för en massa oväsen om dagarna och nätterna. Jag ska tydligen ha klampat så mycket i golvet att de inte kan sova. Jag hör att han pratar om mig och går ut i hallen för att hälsa och se vad saken gäller. Då pekar gubbfan på mig, spänner blicken i mig och börjar skrika på mig. "Du klampar och för oväsen". Jag blir ju helt ställd och försäkrar honom om att vi faktiskt är två som bor i denna lägenheten och undrar hur han kan veta att det är jag som för oväsen. Oscar blir också jättearg och undrar samma sak och fortsätter med att han måste lugna ner sig och inte kan komma upp till oss och börja anklaga en av oss på det viset. jag går därifrån och är såklart väldigt ledsen medans oscar och gubbfan försöker lösa det. Han är väldigt aggressiv och jag uppfattar honom som lite hotfull och tar såklart väldigt illa vid mig. Hur kan han ens veta att det är jag som för oväsen? han är tydligen fast i sin religon där männen aldrig gör fel och att oscar måste hålla koll på sin kvinna. är så fruktansvärt besviken och sårad. Oscar följde med honom ner medans jag gick runt i lägenheten och oscar sa att de hörs att man går, men det är inte vårt fel för hela huset är ett jäkla fuskbygge från golv till tak. De reder ut problemen någorlunda och mannen ska tydligen ha lugnat sig när de varit där nere. Jag har lite svårare att lugna ner mig eftersom det var jag so fick ta all skit. Men jag har tur som har en pojkvän som tar mitt parti och inte låter någon klanka ner på mig hur som helst. Jag älskar honom!


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0