Mineralsmink

Jag har länge velat testa mineralsmink, har hört att det ska vara både mer täckande och skonsamt mot huden. Blev därför så glad när jag alldeles nyss hittade en nätbutik som heter Tikei som säljer just mineralsmink. Men det bästa med den här butiken är att man kan få köpa små provburkar för 10 kr styck, och de räcker till 2 eller tre appliceringar. lagom till att välja vilken nyans som passar en bäst alltså. Så jag har beställt 7 provburkar foundation. Jag har ganska kall hudton så tog alla de kalla foundation som de hade :9 Ska bli kul att se vilken som passar bäst. Och om det skulle vara så att ingen av de passar mig så kan jag gå tillbaka och testa de varma eller neutrala foundationerna :) Jag är supernöjd. 10 kr per burk är ju ingenting. Bra att välja vilken innan man beställer :)

TiKei Samples


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan ju även gå till en husterapeut som sminkar dej och ser vad som passar dej bäst. Det gjorde jag. Väldigt praktiskt. Jag kör med i.d. bare mineral nu och trivs utmärkt. Huden har aldrig varit så fin och bra som den är nu :)

2009-09-25 @ 11:44:49
URL: http://krakunge.blogg.se/
Postat av: Karin

tack för tipset, beställde lite också :D

2009-09-25 @ 13:56:23
Postat av: Johanna

Haha.. jag menade hudterapeut :) Jag gick in på något som hetter Fredrik & Lovisa, här i Oslo. Make up store, Face och Kicks tror jag ska ha utbildade hudterapeuter. Det finns tydligen en återförsäljare av i.d bare mineral-smink på Kami på platensgatan i Linköping. Värt att kolla innan man beställer/köper dyrt smink som inte passar ens hudfärg.

2009-09-25 @ 22:46:20
URL: http://krakunge.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0