Dagens vårtecken

Det va mycket varmare ute än jag trodde när jag begav mig mot stan med Maria. När jag öppnade porten slogs jag av en kvav och varm luft. Underbart faktiskt. Solen sken bakom diset, fåglarna kvittrade, skogen blomstrade av vitsippor och maskrosor. Även pissmyrorna har vaknat såg jag, där de sprang över stigen med sitt barr.

Maria och jag promenerade ner till stan, satte oss med en klass vid Domkyrkan och pratade lite, innan vi fortsatte ner mot butikerna där vi båda fyndade tunna sommarkoftor på Gina tricot. En vit och en ljusgrå fick jag med mig hem :) Sen gick vi hela vägen hem igen. Så runt milen har jag väl nästan gått idag. Känns härligt. Oscar har varit iväg och spelat lite korpfotboll med Rickard medans jag var borta och nu står vi och lagar en väldigt sen kvällsmat. Spagetti och köttfärssås står på matsedeln. Mums :)

Jag såg något ganska otäckt när jag traskade hemmåt genom skogen innan. Mötte en man med två hundar och den ena hunden hade bara ett riktigt öga. det andra ögat måste varit av glas eller plats eller liknande. Det såg riktigt läskigt ut. Burr.

Nu ska jag fortsätta med maten. Gokväll :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0