Första flyttröjet

Hemtentan är inlämnad, solen skiner för första gången idag, det är varmt ute och jag har varit i fixartagen. Luften gick ur mig när tentan lämnades in, men efter en timme i soffan framför top model var jag på G igen. Oscar är och håller i en växellådslabb på skolan ikväll för yngre studenter, min lilla lärarkille :) Så när han är iväg vill jag ju ha något att göra. Först satte jag igång och städade Oscars garderob för den såg ut som fan, rensade ut och slängde bland annat kalsonger med hål i eller som inte hade något resår kvar... suck. Gick sedan snabbt igenom min garderob och rensade ur kläder som ska till nästa klädbytardag och alla vinterkläder  slängde jagi en kartong. Gick vidare till hallgarderoben där alla vinterjackor och överdragsbyxoir och stora kängor stod och slängde dem i en kartong. Nästa garderob var linneskåpet som jag tömde på lakan, dukar och gardiner. Nu finns bara två par lakan, påsklakan och örngott kvar. Vi bor ju bara kvar två månader till så det ska vi ju klara oss med. Så nu står tre flyttkartonger, en klädbytardagsäck och en klädslängsäck på vardagsrumsgolvet och väntar på att Oscar ska komma hem och lyfta upp dem på vinden ;)



Imorgon ska jag nog gå på vitrinskåpet. För det lär vi inte heller använda tills vi flyttar. Cdhyllan lär nog också bli nerpackad. Får plocka ut de skivor jag vill ha i mitt rum i Hittarp i sommar. Kan ni fatta att det snart är flyttdags?? Äntligen kommer snart den dagen som jag väntat på i fyra år!!!

Nu rullar vattnet ned i badkaret dit jag ska hoppa nu. HIF börjar spela om 10 minuter, så ska ligga i badkaret med silverschampoo i håret och lyssna på första halvlek. Sen blir det matlagningsdags och lyssning av andra halvlek.

Vilken bra kväll det blev :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0