Guidad i vancouver

Dan har varit snäll nog att guida mig tre dagar i rad mellan arbetstiderna. Första dagen tog han mig som sagt till arenan där jag ska jobba plus en tur runt på campusområdet, igår visade han lite av de centrala delarna av downtown och idag fick jag en liten tur längs vattnet i downtown - Seawall, kallas det på grund av de snötäckta bergen som går som en vägg runt staden och vattnet. Otroligt vackert :) Läs mer här.

Jag är imponerad över mitt lokalsinne och det faktum att jag inte villat bort mig än ;) Dan visade mig ingången till ett shoppingcenter som jag inte var sen att besöka (både igår och idag ;)). Mitt första stopp: H&M. Jag tvekade lite innan jag gick in: denna affär spenderar jag ganska mycket tid i ändå hemma i Sverige, varför vill jag gå in här?? Svaret var ganska enkelt, jag hade hemlängtan och några minuter inne på H&M kanske skulle få mig lugnare? Jag srosade runt därinne i säkert en halvtimma innan det fick räcka och begav mig vidare till nästa affär, Stiches. En jättehäftig affär med grymma och riktigt billiga kläder och jag har redan handlat där två dagar i rad. Lär nog bli fler. Igår inhandlade jag två tröjor och idag ett par mysbyxor. Insåg dock när jag kom hem att det var ett hål i skrevet, så jag får åka tillbaka på torsdag och byta dem.

Idag var jag även och hämtade min uniform :) Den är jättefiiin, och imorgon är min första arbetsdag!! Snacka om att jag är nervös och förväntansfull och orolig och superglad på en gång :P haha. Vid Uniform & Accredidation center träffade jag Gaby från Sydafrika som ska jobba uppe i Whistler under OS. Vi bytte telefonnummer och tog efteråt en runda på stan och träffade sedan Dan för lunch :) Härligt att ha hittat en vän. Dan har presenterat mig för jättemycket härliga människor, men det är något speciellt med dem man skaffar själv :)

 

Vi gick bland annat till Hudson Bay, ett stort varuhus i flera plan, ganska likt NK. På entréplanet har de en OS-butik där man kan köpa en massa fina klädesplagg, väskor och massa andra saker som det står Vancouver 2010 på. Jag införskaffade mig ett par vantar och lite presenter ;)



Nu borde jag verkligen sätta mig och läsa igenom informationsbladen inför morgondagens arbetspass...meeen, Marie kom hem nu så ska ut och snacka lite först ;)

Glöm inte Volontärbloggen ;)


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Susanna,

Så himla kul att läsa om ditt äventyr. Vad jag förstår så trivs du riktigt bra och det händer nåt hela tiden. Utnyttja tiden så mycket du bara kan och skaffa dig erfarenheter och minnen. Tiden kommer att gå så fort och du är hemma igen innan du hinner tänka ......

Jag läser din sida varje dag och hoppas jag får en glimt av dig i nån sändning.

Lycka till.

Många krama från oss alla!

Pappa

2010-02-10 @ 16:53:10

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0