More shopping!

Mycket har hänt de senaste två dagarna :) Senast jag skrev skulle jag precis iväg på ytterligare en shoppingrunda med April. Vi åkte då till University village och gick och tittade i lite olika affärer där. Väldigt mysigt "mall" :) Åt god lunch mellan våra turer till de olika butikerna: Anthropologie, Victoria's secret, H&M, J Crew, Pottery barn osv. Kom då hem med en påse från Victoria's secret och ett par solglasögon från H&M eftersom det var så himla starkt solljus. Även denna dagen gick jag utan jacka, solen värmde så gott. Det är riktigt vårväder här vissa dagar, helt underbart :)

Efter rundan på UV åkte vi vidare till Fusion Beeds, en affär som säljer berlocker etc för folk som gör egna smycken. De hade mycket fina saker där och som jag skrev i förra inlägget (tror jag) så blev jag sugen på att göra wine charms (ett smycke man sätter kring foten på ett vinglas för att veta vilket glas som tillhör vem), därför åkte vi dit så jag fick köpa lite smycken. Sen kom Mikelle och lämnade hela sitt förråd med pärlor och tillbehör så det har jag suttit med under eftermiddagen idag :)

Idag blev det även ytterligare shopping med April. Hon tar verkligen med mig överallt :) Vi åkte in till downtown seattle för att strosa omkring. Gick i ett par butiker innan vi spatserade in till Nordstroms där hon brukade arbeta. Vi åt lunch med hennes syster och de tog mig till den avdelningen där de säljer lite mer ungdomsaktiga kläder, assnygga kläder :) Hittade en klänning som jag provade i både babyrosa och mörk turkos. Har kikat på en liknande klänning i rosa på H&M och var väldigt sugen på att köpa den jag provade idag, innan jag testade samma klänning i den turkosa färgen. Min ögonfärg kom verkligen fram till denna klänningen så jag beslutade mig för den, tittade på prislappen som angav 44 dollar = 344 kr. När jag kom ut ur provrummet satt April där med två papperslappar i händerna och sa: Jag har ju fortfarande personalrabatt här plus att jag har dessa två rabattkupongerna så du får klänningen av mig! Jag bara totalt gapade och sa att hon verkligen inte behövde göra det eftersom hon bjudit mig på lunch tre dagar i rad, men hon insisterade och gick raka vägen till kassan. Så himla gullig är hon!!!

Väl hemma började vi göra iordning för kvällen. Kirk, Katherine, Alex, Ryan, Mikelle, Mike, Don och Beve kom över på middag. va jättekul att träffa Kirk med familj igen och Ryan är en sån himla söt liten unge och en exakt kopia av sin morfar Don!! Vi hade en trevlig middag och jag fick chansen att prata med Mikelles pojkvän Mike som var riktigt trevlig och de verkade mer och mer sugna på att komma till Sverige och hälsa på. han frågade massa saker om sverige hela tiden och blev mer och mer imponerad :)) Vore kul om de kom och hälsade på :)

Dagen i bilder :) Klicka på bilderna för att förstora dem

  

  


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0