Lediga dagar :)

Efter två dagars ledigt ligger jag nu i sängen och förbereder mig mentalt inför morgondagen. Imorgon drar matcherna igång, likaså mina långa arbetspass. Jag har sex arbetsdagar på raken innan ledigt igen. De två senaste dagarna har jag spenderat själv mestadels då Dan jobbar och hans rumskompisar går i skolan om dagarna. Jag känner mig ganska hemmastadd nu och känner till stan hyffsat bra så igår vågade jag mig på tunnelbanan för första gången :) Hoppade på vid Burrard och åkte mot Metrotown där jag visste att det låg ett köpcentrum. Herregud. Väla x4!!! Gigantiskt stort. helt otroligt. Jag gick omkring där i några timmar och fick med mig en pjamas och en klänning hem :) En vääldigt blommig klänning. Normalt sett inte min stil, men denna va så söt på något sätt. Kommer bli perfekt i sommar :) Vad tycker ni??


Även idag var jag på stan. Det är så tråkigt att sitta ensam hemma i en tom lägenhet när man kan vara nere på stan och upptäcka saker :) Så efter en förmiddag med underbara samtal på Skype, en härlig duch och snabb frukost, begav jag mig ner mot stan. Det var folk precis överallt. helt otroligt. Staden har plötsligt exploderat. Gått från att vara pyrande, på väg att svämma över, till att fullständigt explodera av människor. Så sjukt häftigt! OS-facklan har de senaste dagarna funnits i staden och idag var den nere i stan och allt visades på små monitorer överallt där folk stod som packade sillar för att titta på :) Jag gick runt i stan och bara tittade på alla människor med kanadaflaggor, kameror och fina leenden. Glada människor överallt :) Jag gick till The Bay igen för att köpa väskan jag tittat på. En liten ryggsäck med Vancouver 2010 loggan på, perfekt att ha med till jobbet med extra strumpor, halsduk och en liten termos choklad för kalla dagar utomhus :) Fick även ett ryck och köpte mig ett blå och vittrandigt linne på H&M som jag sedan gick med till en jättehäftig t-shirtbutik som gjorde egna tryck. Fick Sveriges logga på den och har stolt burit linnet hela kvällen :)




Kommentarer
Postat av: Esa

Sjukt fin klänning baby... KÖP!! Om inte du köper den så köp den till mig :P haha

2010-02-13 @ 19:27:43

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0