Utekväll

Igårkväll (lördag) tog jag, Dan, Chrissie och Wilba oss till Scandinavian House i Burnaby. Vilken besvikelse. Runt om i Vancouver finns just nu flera internationella hus där man kan beställa in diverse läckerheter i flytande och fast form från de olika länderna. Det finns ett Schweiziskt hus, ett tyskt hus, ett franskt hus osv osv. Allt detta finns inne i de centrala delarna av Downtown. Men vi fick för oss att åka till Scandinavian house som ligger en bit utanför downtown. Gänget var sugna på svenska köttbullar så jag hängde snällt med. Vi villade bort oss en stund innan vi kom fram till huset. Otrolig besvikelse. Det var ett samlingshus där det inte hände någonting. Ingen skandinavisk mat eller dryck, de visade inte de skandinaviska nationerna på tv:n utan bara kanada. Vi tog oss en drink och lite mat och sen åkte vi in till stan igen... En besvikelse sedan jag och Dan klätt upp oss i fint Sverige-tema kvällen till äran...

Jag mötte upp Emily, Dan och Nick efter att ha varit hemma och hämtat min jacka och vi begav oss ut på stan. Det är helt otroligt hur mycket folk det är på stan nattetid. Tänk er Helsingborgsfestivalen gånger tusen ;P Men inte några fulla tonåringar utan glada människor som springer runt med flaggor och hejjar på sina lag. Underbar stämning :) Vi gick till en bar och tog en drink, satt och snackade ett tag och fortsatte sedan att strosa längs gatorna resten av kvällen :)

  

Klicka på bilderna för att göra dem större :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0