Update

Jag vet jag vet. Förlåt mamma och pappa, dåligt bloggande, jag vet jag vet ;)

De senaste dagarna har varit full rulle. Jag har jobbat måndag - onsdag, haft mitt sista arbetspass, firat med vänner, blivit intervjuad av Helsingborg Dagblad, åkt skidor och kollat OS. Bloggen har varit icke-existerande för några dagar, vilket har varit ganska skönt. Men idag tänkte jag uppdatera er på vad som hänt under veckan :)

Måndag, tisdag och onsdag har som sagt inneburit jobb. Efter jobbet i måndags var vi några volontärer som gick ut och tog en drink och snackade lite. Från vänster: Hanna, Nimmi, Allison, Rory, jag och Chris.



Vårt team har varit det bästa teamet på vår arena. Vi har fått mycket cred för det arbete vi lagt ner. När vi varit på läktarna har publiken jublat. Vi har dansat, sjungit och skrattat med publiken. Vår lagledare Esther sa till vår supervisor inför sista arbetspasset: "If I dont get my Migas, I will quit!". Hon fick oss, och vi fick avsluta på vårt sätt :) För i onsdags var allas sista dag på UBC och det firades efter sista matchen med ett volontärsparty, där det bjöds på snacks och vin. Det togs massor med foton, kramades massor och sa hejdå till alla. Känns sorgligt att OS är över för vår del nu. Jag hade, i början på februari, väntat på det här ögonblicket i ett år och nu är det över. Jag åker härifrån med så mycket roliga erfarenheter i bagaget.

I tisdags innan jobbet tog Emily Kiloh med mig på en liten shoppingrunda och i onsdags tog Natalie med mig på en liten (läs stor) shoppingrunda där det spenderades lite för mycket pengar på Forever 21 haha. Jag fick, förutom kläder, med mig en liten resväska som jag nu ska fylla med alla prylar jag köpt :) Jag är nöjd med alla mina inköp som jag gjort under resan men nu får det nog vara nog med shoppandet :P Jag har dock en vecka kvar i Toronto innan jag beger mig hemmåt, men jag ska försöka att inte shoppa så mycket haha :P

Igår tog Dan, Money och Graeme med mig till Whistler för en dags skidåkning. Vi körde 7 på morgonen och var i backen runt 10. Jag som inte stått på ett par skidor på två år hade lite problem i början haha. Mestadels för att jag som sagt inte åkt skidor på 2 år, men jag har de senaste skidresorna åkt snowblades, så det var lite överväldigande med långa skidor och stavar denna gången. Det tog några åk innan jag kom in i det, och snön gjorde det inte lättare. det hade kommit en del nysnö och det var tung snö som gjorde det svårt att svänga. Något annat som försvårade skidåkningen var den täta dimman som låg runt berget, på toppen var det fint men en bit ner i backen var dimman så tät att man knappt såg någonting. Det var bara vitt överallt. Väldigt läskigt.
Efter en timme var jag helt slut och hade sån mjölksyra i benen att jag ursäktade mig en stund och gick till restaurangen för att vila. Som tur va (eller kanske inte tur när man tänker efter) så fick jag se bronsmatchen.

Efter lunchen tog jag nya tag och vi åkte till freestyle parken för lite hopp och trick :) Vädret började spricka upp och vi fick snart klarblå himmel ovanför oss, så jag passade på att ta lite kort :) En fantastisk dag, men oj vilken träningsvärk jag har i benen, haha.

       

 

Idag är det fredag och jag ska göra absolut ingenting. Blev väckt kl 8 av byggjobbarna som är här och byter ett fönster i sovrummet...suck. Imorgon ska jag dock sova in - länge. För ikväll verkar det som att det blir partaj med Echo 10 :) Vi ska titta på hockey och sen förmodligen gå ut :)

 

Där fick ni en liten update, kommer några volontärbilder på andra bloggen också :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0