Valentine's day

Valentine's day är verkligen uppumpat här. Jag tycker det är överskattat i Sverige men här?? Herregud. It's on steroids!! Hjärtan, röda och rosa girlanger överallt. Fast jag tror att det är såhär... har man inte någon att dela valentine's day med så tycker man att det är en överskattad dag som försäljare bara tjänar pengar på och varför behöver man ha en speciell dag att visa sin kärlek på när det finns 364 dagar till om året... MEN om man han en partner så ser man det inte så. I ett förhållande som pågått i många år där vardagen är vardagen utan blommor och uppvaktning så kan det självklart vara mysigt med en alldeles speciell dag. Jag känner mig lite ambivalent just i denna frågan. Tycker det är supermysigt med alla hjärtans dag men jag kan samtidigt förstå de som gör motstånd mot det. Fast just denna gången så tycker jag bara att alla hjärtans dag är jobbig. Mitt hjärta är långt på andra sidan atlanten =( Därför har det varit jobbigt att bli påmind hela dagen om vilken dag det är. men jag vet att han är där och väntar på mig så ingen är gladare än jag :)



Just nu håller Dan och jag på att göra en riktig festmåltid. Det blir steak, mashed potatoes and gravy :) Maybe some lingonberries ;) Om en timme kommer Natalie hit. Vi väntar även på att resten av gänget som bor här kommer hem. Sen blir det bio med hela gänget. Passande nog ska vi se: Valentine's day ;)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0