Orkeslös

Håller jag på att bli sjuk tro? Jag vaknade imorse i ren panik när klockan ringde. Hasade mig ur sängen och rörde mig som en zombie mot dörren. Ända sedan dess har jag levt i en dvala idag. Jag är orkeslös och yr, med huvudvärk och ont i armarna, som förövrigt känns som bly. Hela jag känns tung. Jag orkar inte vara uppe och gå längre stunder, jag orkar inte hålla upp en bok. Och det är illa, med tanke på att jag har tenta på torsdag och jag inte läst färdigt böckerna än. Vet inte vad jag ska göra. Ögonen vill bara sova, men jag vet att jag måste läsa. Sov en liten stund i soffan innan och under en minut så vaknade hjärnan men inte kroppen. Det var så himla läskigt. Jag kände hur jag var vaken och jag lyssnade på vad som sades på tv, men kroppen svarade inte. Kände mig förlamad, fast jag vet att kroppen bara sov. Stackars Malva som måste ut på en kissrunda, med en matte som knappt orkar ta sig nerför trappan... Hon får springa i trädgården en stund tills jag samlat krafter. Usch va detta är läskigt.

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0