Flower power and peace to the poeple

Jag tackade nej till festen igår kväll och stannade hemma i min ensamhet. Kände mig lite småhängig så det blev filmmys i soffan. Köpte mig en liten påse chips som jag mumsade på till She's all that och Körslaget. Oscar gick vid halv sju och jag spenderade tiden innan han gick med att pimpa upp honom för 70tals temat som festen hade. I hans garderob finns inte en tillstymmelse till flower power eller manchester så det fick bli vanliga kläder med en twist. Jag vann ju clip on extensions på tradera för några månader sedan för 40 kr totalt, inklusive 36 kronors frakt ;P Så tog två clips och flätade och satte fast på var sin sida. Sen tog jag mitt flätade hårband och satte över pannan på honom - hippiestyle, och målade sedan ett peacemärke på kinden. När Rickard kom ville han också ha ett peacemärke så det blev till att måla ett till :)



Där satt jag sedan i min ensamhet, med en fiskgratäng, melon till efterätt, She's all that i dvd-spelaren. Hade det ganska bra i mina myskläder och en skål med chips, liggandes med en filt i soffan. När filmen var slut tittade jag en stund på körslaget, men vid halv 10 tiden blev jag lite uttråkad så jag ringde Oscar för att höra om de hade roligt. Det hade dem och han frågade om jag ville komma över. Funderade några sekunder och svarade sedan ja. Då fick jag brottom. Fixade snabbt till håret, slängde på mig det hippiegaste jag kunde hitta och körde över ansiktet med sminkpenslarna, fick mig även en liten flower powerblomma på kinden.

Det blev ett par trevliga timmar med Oscar och hans vänner innan de begav sig vidare till Goldfever-kravallen på campus. Oscar och jag lyckades inte få tag på biljetter så vi lunkade hemmåt glada i hågen :)

 



Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0