Ibland blir man faktiskt positivt överaskad! =)


Idag har jag blivit positivt överaskad vid flera tillfällen och sånt är ju alltid trevligt :) Jag blev först väldigt glad när jag upptäckte att barnlitteraturhistoria faktiskt är väldigt spännande. Hur kommer det sig egentligen att de olika genrerna utvecklades som de gjorde? Det håller jag på och lära mig nu och det är riktigt spännande :) Kom på mig själv med att le när jag lyssnade på föreläsningen tidigare idag när föreläsaren berättade om hur romantiken blev inspirerad av tidigare epoker och vad de gjort för den litteraturen vi har idag, att Unga kvinnor av Louisa May Alcott (förövrigt en av mina favoriter) har fått så stor påverkan på ungdomsböckerna idag :)

Efter det blev jag positivt överaskad när pappa ringde och berättade att han läser bloggen varje dag och har röstat på min bikini ;) Hihi. Så sött :) Tack pappi :) Åh, jag saknar min familj!!

När jag kom hem efter rundan på stan med Maria ställde jag mig i köket och började laga mat. Då ringer det på dörren, Oscar öppnar och utanför står vår nyinflyttade granne som bor mitt emot. En ung kille i typ vår ålder, som även har en sambo som jag inte sett ännu. I handen har han ett påskägg. "Jag och min flickvän ska åka bort över helgen så vi tänkte önska glad påsk och ge er det här", säger han och räcker över påskägget till Oscar och mig som står med hakan nere vid knäna! Så himla sött. Vi har hejjat på varandra ett fåtal gånger och de kommer över med godis till oss. Blir till att bjuda tillbaka på lite fika när de kommer hem efter påskhelgen :) Trevligt att ha snälla och trevliga grannar för en gång skull haha ;P


Kommentarer
Postat av: matilda

Tja sötnos =D Lyckats lura någon än, eller blivit lurad kanske? ;)

2010-04-01 @ 11:06:40
URL: http://mases.blogg.se/

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0