The sun came, and then dissapeared

Solen tittade fram en stund strax efter lunchtid. Jag sög i mig strålarna, som inte varade sålänge, från vårt köksfönster samtidigt som jag lagade lunch. Idag blev det halloch och blåbärspannkakor, och banankaka till efterätt. Kände mig riktigt husfruig och gubben var nöjd.

Idag var Oscar och jag och tog första steget i vår stora förändring. Vi sa upp lägenheten. Nu blir det flytt söderut och jag kunde inte vara lyckligare (jo, om jag hade ett jobb). Det var inga problem att säga upp den och garaget, dock går kontraktet inte ut fören sista juni, så vi kommer få betala för ungefär 1 månad som vi inte bor där. Jag sitter och tittar varje dag på lägenheter men eftersom ingen av oss har något jobb än så kan vi inte söka och tacka ja till lägenheter. Men håll tummarna för att Oscar eller jag (helst båda:P) ska få ett jobb snart så vi slipper bo hemma hos föräldrarna allt för länge ;P

Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0