Toronto och Niagara falls

Jag lovade ju er bilder från Toronto och Niagara Falls, jag ber om ursäkt för att jag inte gjorde som jag lovade haha. Men det var mycket roligare att umgås med familj, Nicole och Oscar när jag kom hem istället för att sitta vid burken =P Av någon anledning haha. Så tänkte att nu när jag kommit hem till Linkan igen och inte har ett crap att göra så kan jag ta mig tid att uppdatera bloggen lite :)

Niagara Falls:
Ligger ungefär 1h45min från Guelph där Ellen och David bor. Vi körde dit tillsammans med Ellens väninna och dennes lilla dotter. Första stoppet blev The Butterfly Conservatory där vi tittade på massa fina fjärilar som flög omkring bland oss.

 

 

Niagara Falls:
Vi körde vidare mot fallen, vilket var en lite kort biltur från fjärilshuset. Vi körde precis vid kanten av Niagarafloden och på andra sidan floden var USA. Floden är inte särskilt bred, så det var overkligt att tänka sig att på andra sidan låg ett annat land. Men så var det ju faktiskt ;P När vi kom till fallen gick vi till plattformen för att ta bilder och njuta av vyerna. jag blev lite besviken då jag trodde det skulle vara större, men kom snabbt på att Niagarafallen ser större ut på film och tv bara för att de alltid filmar nere ifrån båten "Maid of the mist". Eftersom det var vinter och is så gick inte den båten just nu. Men vilka enorma krafter ett vattenfall kan skapa, riktigt häftigt :)

 

 





Toronto:
På fredagen skjutsade Ellen mig till tågstationen där jag skulle hoppa på ett tåg till Toronto. Det var underbart fint väder så resan på ca en timme gick fort. Eric mötte mig på stationen och vi tog tunnelbanan in till centrum. När vi kom upp från tunnelbanan kom vi till ett stort torg som förde minnena till New York och Time Square. Det första jag ser när jag kommer upp från tunnelbanan är Forever21, haha. Men med ekonomin i baktanke gick vi rätt förbi den och satte oss på spårvagnen som tog oss till Erics lägenhet. På kvällen gjorde vi oss iordning, spelade lite guitar hero innan vi begav oss ut på stan. Hans kompis fyllde 22 och firandet skulle ske på en nattklubb i stan. Riktigt trevlig kväll med dans och drinkar :) Lördagen var hyffsat lugn, vi gick några ärenden på stan, lite sightseeing och tog det sedan lugnt hemma i hans lägenhet. På kvällen gick vi och såg Alice i underlandet i 3d. Söndagen spenderades på hemmaplan då eric hade rep med bandet i lägenheten. Sen på eftermiddagen kom Ellen och David, vi gick och åt thaimat och sen åkte vi tre tillbaka till Guelph. För på måndagen var det dags för mig att flyga hem till Sverige igen.

 





Das was das. Resan över. Sanna hemma. Sorgligt men sant. Som jag sa i intervjun med HD så har detta varit det största jag varit med om under hela mitt liv. Att få denna chansen att jobba på OS, se både Vancouver och Toronto, träffa atleter, kändisar och släkten, har varit så jäkla häftigt. Det har gått på tok för snabbt inser jag nu i efterhand. Under OS var jag så uppe i allt att jag knappt hade någon hemlängtan, men sista veckan var jobbig. Då ville jag mest bara hem till Oscar, men nu när jag kommit hem så saknar jag vancouver och alla vännerna jag träffat där. Jag hoppas att jag kommer få träffa dem igen någon gång. London kanske ;)


Kommentarer
Postat av: Esa

Härliga bilder + en snygg på dig! <3

2010-03-16 @ 09:51:06

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0