Om hur julen sakta men säkert smyger sig på

Ända sedan i september har det pratats om julen på olika sätt. Den nämnda månaden besökte jag Ullared och de hade redan då avsatt stor plats för sina julsaker. Jag älskar julen på alla sätt och vis men kan tycka att det kommer alldeles för tidigt. I november är lagom att affärerna börjar skylta, men i september? Ta bara en sån sak som reklamerna på tv. Okej, de kanske inte börjar visas i september, men iaf i slutet på oktober såg jag Coca colas julreklam första gången. Och så kommer reklamerna med Dumle pepparkaka. Och clas ohlsons julklappstips. Små saker som får våra hjärnor att börja planera så smått inför den månaden då svenskar spenderar som mest pengar på materiella saker.

Det bästa med att julen börjar närma sig är alla fina lampor utomhus och att strosa längs gatorna och kika upp på husen där vartenda fönster är klätt i stjärnor och adventsljusstakar. Jag ska åka till Thailand över jul och nyår med familjen så jag försöker suga upp all julstämning som jag bara kan. Önskar egentligen att jag kunde få fira jul någonstans med stjärnor och snö, men det ska bli skönt att komma till värmen också. Hoppas hoppas att syster yster som är i Asien kommer och möter upp oss. Hon har bara varit borta i en vecka men jag saknar henne.

Vi började baka till vårt öppet hus idag på jobbet. B gjorde mjuk pepparkaka och C bakade kolor. På tisdag ska vi ha adventsfika och pyssel med eleverna och deras föräldrar. Ska bli riktigt mysigt :) Eftersom jag inte själv får ha en julgran i år så ska jag spendera mycket tid med att titta på den som vår avdelning ska ha i år. Den ska pyntas tillsammans med barnen på tisdag :)


Kommentarer

Lämna din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0